Rolling Stones: Φωτογραφίες – ντοκουμέντο από την περιοδεία του θρυλικού γκρουπ το 1972

Ο βραβευμένος φωτογράφος Τζιμ Μάρσαλ το 1972 ακολουθούσε στο γκρουπ στην περιοδεία του στην Καλιφόρνια για λογαριασμό του TIME
 

Στις αρχές του 1972 οι Rolling Stones έβαζαν τις τελευταίες πινελιές στο “Exile on Main Street”, ένα από τα σημαντικότερα άλμπουμ τους, στο στούντιο ηχογράφησης Sunset Sound στο Λος Άντζελες.

Μετά την κυκλοφορία του, το άλμπουμ έφτασε στο Νο. 1 παγκοσμίως και το συγκρότημα ξεκίνησε μία θορυβώδη, γεμάτη αστέρες περιοδεία στις ΗΠΑ και τον Καναδά, που περιελάμβανε συναυλίες στο Παλάντιουμ του Χόλιγουντ και στο Φόρουμ του Ίνγκλγουντ.

Tο περιοδικό Life ανέθεσε στον φωτογράφο Τζιμ Μάρσαλ να τους ακολουθήσει στο σκέλος της περιοδείας στην Καλιφόρνια. Η αριστοτεχνική ματιά του και η απεριόριστη πρόσβαση στο συγκρότημα επέτρεψαν στον Μάρσαλ να αιχμαλωτίσει την άγρια rock’n’roll ενέργεια των Stones στα καλύτερά τους.

Οι φωτογραφίες των Rolling Stones στη σκηνή και τα παρασκήνια παρουσιάζονται στην έκθεση «The Rolling Stones 1972: Photographs by Jim Marshall» στο Μουσείο Grammy, στο Λος Άντζελες.

Η έκθεση ξεκίνησε στις αρχές Νοεμβρίου, θα διαρκέσει έως τον Ιούνιο του 2023.

Δείτε επίσης:  Σον Πεν: Όλη η αλήθεια για τις εμπειρίες του με τη φυλακή

Ο Τζιμ Μάρσαλ ήταν ο πρώτος και ο μοναδικός φωτογράφος που βραβεύτηκε από την Ακαδημία Τεχνών και Επιστημών Ηχογράφησης των ΗΠΑ με τιμητικό Grammy, το οποίο απονέμεται σε προσωπικότητες που δεν είναι μουσικοί καλλιτέχνες, αλλά συνεισφέρουν σημαντικά στη μουσική βιομηχανία. Πέθανε τον Μάρτιο του 2010 στη Νέα Υόρκη σε ηλικία 74 ετών από φυσικά αίτια, μετά από καριέρα 50 ετών και δημιουργία θρυλικών εικόνων που έχουν χαραχθεί στη μνήμη τού κοινού μέσα από τις σελίδες περιοδικών.

Φωτογράφισε τον Τζόνι Κας κατά τη διάρκεια των ιστορικών συναυλιών του στις φυλακές Σαν Κουέντιν και Φόλσομ και συνόδευσε τη Τζόαν Μπαέζ κατά την εκστρατεία προσέλκυσης ψηφοφόρων στην κορύφωση του Κινήματος για τα Πολιτικά Δικαιώματα.

Δείτε επίσης:  Φίλιππος Σοφιανός: Ο Λιγνάδης είναι συστημικός – Ο Κούγιας την έχει ξεφτιλίσει τη δίκη

«Βυθίζομαι τόσο πολύ στη φωτογράφιση, που γίνομαι ένα με την κάμερα. Είμαι κατά 95% μέσα στη στιγμή και με το άλλο 5% δουλεύω την κάμερα, σαν μηχανικός… Θέλω να βλέπουν αυτούς τους ανθρώπους, όχι τη δική μου φωτογραφία», είχε τονίσει ο Αμερικανός φωτογράφος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή