Τα οφέλη των αθλητικών συλλόγων από τα social media και το online marketing

Τι κερδίζουν οι ομάδες από την παρουσία σε social media και online marketing;

Το social media marketing είναι στα φόρτε του τα τελευταία χρόνια και το χρησιμοποιούν οι αθλητικοί σύλλογοι επωφελούνται των πλεονεκτημάτων που τους προσφέρει. Ας δούμε παρακάτω με ποιους τρόπους εκμεταλλεύονται τα social media οι αγαπημένες σας ομάδες.

Χορηγοί-Συνεργασίες-Διαφήμιση

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ΠΑΕ Άρης Θεσσαλονίκης, η οποία έχει έναν από τους μεγάλους της χορηγούς, την πλατφόρμα online casino NetBet. Η συνεργασία αυτή έχει μεγάλα οφέλη και για τα δύο μέρη. Από τη μία ο Άρης, μία ιστορική ομάδα της Θεσσαλονίκης με πολλούς χιλιάδες οπαδούς, κάνει διαφήμιση στην NetBet έχοντάς την στη φανέλα. Αυτό προσδίδει κύρος και αναγνωρισιμότητα στη NetBet και την δίνει μεγάλη ώθηση, σε έναν χώρο με πολύ υψηλό ανταγωνισμό, όπως το online στοίχημα στην Ελλάδα.

Από την άλλη, οι πελάτες της NetBet μπορούν να βλέπουν το brand του Άρη στο site όποτε, για παράδειγμα, επισκέπτονται την ιστοσελίδα για να παίξουν NetBet ρουλέτα. Τα παραδείγματα, ειδικά στο εξωτερικό, είναι αμέτρητα και όλα δείχνουν ότι το online και social media marketing είναι το μέλλον (και το παρόν).

Δείτε επίσης:  Serie A: Ματσάρα στο ντέρμπι της… ουράς, επική ανατροπή η Κάλιαρι! (Photos)

Επικοινωνία με τους φιλάθλους

Οι αθλητικοί σύλλογοι προσπαθούν όλο και περισσότερο να προσεγγίσουν νέους φιλάθλους και ένας τρόπος είναι μέσω των λογαριασμών τους στα social media. Πολλές ομάδες χειρίζονται τους λογαριασμούς τους σαν σαν να τους διαχειρίζονται οπαδοί. Απαντούν σε χρήστες της πλατφόρμας, δίνουν συγχαρητήρια σε παίκτες και σε μερικές περιπτώσεις κάνουν καζούρα στις αντίπαλες ομάδες.

Με αυτό τον τρόπο οι οπαδοί αισθάνονται τους αθλητικούς συλλόγους όχι σαν εταιρείες που μόνο σκοπό έχουν το κέρδος. Τους αισθάνονται σαν κάτι δικό τους, σαν να έχουν πρόσωπο και να μπορούν να ταυτίζονται με αυτούς.

Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, οι φωνές των οπαδών γίνονται ακουστές. Τέτοιες περιπτώσεις είναι, για παράδειγμα, τα παράπονα των οπαδών για τις μεταγραφές της ομάδας ή για την εμφάνιση της ομάδας σε ένα ματς.

Δείτε επίσης:  Ολυμπιακός - Νέφτσι Μπακού: Το πρώτο βήμα για τα «αστέρια» (photos)

social media

Οικονομικά οφέλη – αύξηση πωλήσεων

Παρόλο που οι περισσότεροι οπαδοί αισθάνονται τις ομάδες σαν ‘θρησκεία’, στην πραγματικότητα είναι εταιρείες με σκοπό το κέρδος. Για αυτό το λόγο δε χάνουν την ευκαιρία να προωθήσουν τα προϊόντα τους μέσω των social media. Φανέλες, κασκόλ, καπέλα, φόρμες προπόνησης, εισιτήρια διαρκείας, αποτελούν βασική πηγή εσόδων για τους αθλητικούς συλλόγους.

Σε παλαιότερα χρόνια θα έπρεπε να πάτε στην μπουτίκ της κάθε ομάδας για να προμηθευτείτε προϊόντα της. Πλέον, μπορείτε από όλα τα μέρη του κόσμου να αγοράσετε από τις επίσημες ιστοσελίδες τους ακόμα και κάλτσες με το σήμα της αγαπημένης σας ομάδας.

Ένας από τους πιο σύγχρονους τρόπους αύξησης των εσόδων είναι η δημιουργία καναλιών που μεταδίδουν σκηνές από τα παρασκήνια, live προπονήσεις, ακόμα και ολόκληρα ματς. Με μία μηνιαία συνδρομή ή με pay-per-view, οι θεατές έχουν το προνόμιο να δουν στιγμές της ομάδα που παλαιότερα δεν μπορούσαν να δουν.

Δείτε επίσης:  5 παθήσεις που απειλούν τα νεφρά (εικόνες)

barcelona-fc

Συμπερασματικά

Όλες οι μεγάλες εταιρείες εκμεταλλεύονται προς όφελός τους τα social media, και οι αθλητικοί σύλλογοι δεν αποτελούν εξαίρεση. Οι τρόποι αυτοί είναι συνοπτικά οι ακόλουθοι:

  1. Συνεργασίες με ιστοσελίδες/online πλατφόρμες με μεγάλη αναγνωρισιμότητα όπως το Sportlike.gr
  2. Αύξηση του αριθμού των οπαδών και της δημοφιλίας της ομάδας στα social media μέσω των επίσημων λογαριασμών της ομάδας
  3. Προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών της ομάδας με σκοπό την αύξηση των εσόδων και την προώθηση του brand ακόμα και σε αγορές που παλαιότερα δεν μπορούσε να επιτευχθεί αυτό (π.χ. αγορές Ασίας, Αμερικής, κ.λ.π.)