Η γυναίκα που έκανε τον εαυτό της επιχείρηση – Η Taylor Swift «κόβει χρήμα» και δεν είναι τυχαίο
Γεννιέται, στην Πενσιλβάνια, η Taylor Swift. Κόρη μιας διαφημίστριας και ενός χρηματιστή, έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής της σε μία φάρμα χριστουγεννιάτικων δέντρων, πριν να μετακομίσει στο Νάσβιλ για να κυνηγήσει μια καριέρα στο τραγούδι, αφότου υπέγραψε το πρώτο της συμβόλαιο με την Sony, σε ηλικία 14 ετών.
Το 2023 ήταν αναμφισβήτητα η χρονιά της Swift. Τον Οκτώβριο, το Bloomberg ανακοίνωσε ότι η τραγουδίστρια έχει γίνει πλέον δισεκατομμυριούχος και πριν από λίγες ημέρες, το περιοδικό Time την ανακήρυξε σε πρόσωπο της χρονιάς.
Διαβάστε επίσης: Είναι πολύ δύσκολη η μάχη με την ακρίβεια
«Εκτός του ότι είναι ένα ταλέντο που εμφανίζεται μια φορά σε κάθε γενιά, η Taylor Swift είναι και μία σπουδαία οικονομολόγος», είπε στο Bloomberg η Carolyn Sloane, οικονομολόγος του University of Chicago. «Η Taylor έχει σπουδαίες ιδέες, μπορεί να κάνει τις ιδέες της να αποφέρουν και φαίνεται να αναζητά το ρίσκο».
Πραγματικά, αυτό που έχει καταφέρει να κάνει η Swift είναι να μετατρέψει τον εαυτό της σε μία κανονική επιχείρηση, κάτι που της επέτρεψε να μπει στο πολύ κλειστό κλαμπ των καλλιτεχνών που έγιναν δισεκατομμυριούχοι.
H περιοδεία της, Eras Tour, σπάει όλα τα ρεκόρ, καθώς υπολογίζεται ότι έχει ήδη αποφέρει έσοδα άνω του 1 δισ. δολαρίων, με το τελικό ποσό να εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 4,1 δισ. δολάρια. Η μέση τιμή του εισιτηρίου διαμορφώνεται γύρω στα 450 δολάρια (κάποιοι πληρώνουν δεκάδες χιλιάδες δολάρια για μια θέση), ενώ κάθε συναυλία εκτιμάται ότι έχει οικονομικό αντίκτυπο 93 εκατ. δολαρίων.
Διαβάστε επίσης: Επίκειται κραχ στης αγορές και πότε;
Η περιοδεία δεν κάνει μόνο την Swift πλουσιότερη, αλλά δίνει και μια σημαντική ώθηση στην αμερικανική οικονομία και στην οικονομική δραστηριότητα κάθε πόλης που γίνεται σταθμός της. Συνολικά, υπολογίζεται ότι το Eras Tour έχει πραγματοποιήσει μία «ένεση ρευστού» ύψους 5,7 δισ. δολαρίων στην αμερικανική οικονομία –ποσό που αντιστοιχεί σε 20 δολάρια για κάθε Αμερικανό.
Για παράδειγμα, τα δύο βράδια που η Swift τραγούδησε στο Ντένβερ πρόσθεσαν 140 εκατ. δολάρια στο ΑΕΠ του Κολοράντο, καθώς οι «Swifties» ξόδεψαν κατά μέσο όρο 1.300 δολάρια ανά άτομο σε δωμάτια ξενοδοχείων, εστιατόρια, μετακινήσεις και διάφορες αγορές.
Η Philadelphia Federal Reserve αναφέρθηκε στην Swift στην Μπεζ Βίβλο της, εξηγώντας ότι ο Μάιος ήταν ο ισχυρότερος μήνας για τα ξενοδοχεία της Φιλαδέλφεια από την προ-πανδημίας εποχή. Τον μήνα εκείνο, η τραγουδίστρια εμφανίστηκε στην πόλη για τρία βράδια.
«Είναι σαν μια μεγάλη επιχείρηση, που ουσιαστικά λειτουργεί σε πολλούς κλάδους», λέει η Sloane.
Η Taylor Swift έχει δείξει ότι διαθέτει επιχειρηματικό μυαλό, καθώς καμία από τις τελευταίες κινήσεις της δεν είναι τυχαία.
Διαβάστε επίσης: Τα πρόστιμα στης εταιρείες που κερδοσκοπούν έχουν αποτέλεσμα
Όπως για παράδειγμα όταν κατάφερε να πάρει πίσω τον έλεγχο των πνευματικών δικαιωμάτων των τραγουδιών της, τα οποία όπως ισχυρίζεται η ίδια, πουλήθηκαν πίσω από την πλάτη της αντί 300 εκατ. δολαρίων. Ηχογραφώντας και κυκλοφορώντας εκ νέου τα παλιά της άλμπουμ που είχαν πουληθεί, η Swift παίρνει στα χέρια της τα δικαιώματα της μουσικής της. Το 1989 (Taylor’s Version), για παράδειγμα, έσπασε ρεκόρ στο Spotify την ημέρα που κυκλοφόρησε, τον Οκτώβριο.
Το επιχειρηματικό μυαλό της φάνηκε και πάλι όταν η τραγουδίστρια γύρισε την πλάτη στα στούντιο του Χόλιγουντ και κυκλοφόρησε μόνη της την ταινία The Eras Tour, σε συνεργασία με την αλυσίδα κινηματογράφων AMC, χωρίς να έχει τον παραδοσιακό μηχανισμό marketing που κανονικά απαιτεί μια τέτοια κυκλοφορία. Με τον τρόπο αυτό μπόρεσε να βάλει στην τσέπη το 57% των εσόδων από τα εισιτήρια.
Η ίδια η Swift έχει μετατρέψει τον εαυτό της στην απόλυτη μηχανή του marketing. Κάθε έξοδός της, κάθε εμφάνιση κάνουν τα φλας να αστράφτουν, με κάποιους υπολογισμούς να ανεβάζουν την αξία της δωρεάν δημοσιότητας που έχει εξασφαλίσει με τον τρόπο που κινείται στα 130 δισ. δολάρια μόνο για τα τελευταία δύο χρόνια. Έτσι, η ταινία της έφερε έσοδα 93 εκατ. δολαρίων το πρώτο Σαββατοκύριακο και έχει ξεπεράσει τα 250 εκατ. δολάρια παγκοσμίως έως σήμερα.
«Κάθε συμφωνία, συνεργασία και επιχειρηματική κίνηση που κάνει είναι μέρος ενός ευρύτερου, προσεκτικά καταρτισμένου σχεδίου», είπε στο Bloomberg η Stacy Jones, ιδρύτρια της εταιρείας marketing Hollywood Branded. «Δεν είναι απλά εντυπωσιακό, είναι αριστοτεχνικό».
Πηγή